Hea kooli mudel

Hea kooli mudeli võimalikud aspektid

Aspektid on jagunenud nelja valdkonna vahel, jagunemine just nendeks valdkondadeks põhineb sisehindamise aruandel.

Image
hea kooli mudeli skeem

 

ÕPPE- JA KASVATUSTÖÖ

  • Õpetaja töötab selle nimel, et õpilane on õppeprotsessis aktiivne osapool, õppimine on talle huvitav ja ta tunneb sellest rõõmu
  • Kooli personal töötab selle nimel, et selgitada välja iga õpilase individuaalsed vajadused ning arvestatakse nendega õppe- ja kasvatustöös (tegeletakse eraldi nii andekate kui õpiabi vajajatega)
  • Aineõpetajad teevad omavahel koostööd
  • Õppeained on omavahel lõimitud
  • Toetatakse õhinapõhist õppimist ehk õpimotivatsiooni
  • Õppeülesanded on seotud praktilise eluga
  • Õpetajad rakendavad õppimist toetava hindamise põhimõtteid
  • Antakse pidevalt individuaalset tagasisidet õppimisele ja käitumisele
  • Õpilastele pakutakse mitmekesiseid huvitegevusi
  • Tunniväline tegevus on läbimõeldud (toimuvad ekskursioonid, laadad, perepäevad jt ettevõtmised)
  • Eksimusi nähakse õppimisvõimalustena
  • Tegeletakse teadliku väärtuskasvatusega:
    • kujundatakse loovust,
    • ettevõtlikkust,
    • hoolivust,
    • vastutust ühiskonna ja kodumaa ees,
    • austust kõige elava suhtes. 

KOOLIKESKKOND

  • Koolielu on õpilase jaoks huvitav ja arendav
  • Koolielu on õpetaja jaoks huvitav ja arendav
  • Toetatakse hea emotsionaalse õhkkonna loomist tundides ja tunnivälisel ajal
  • Koolimaja on soe ja hubane
  • Õpilased osalevad kooli ruumi kujundamises
  • Koolipere liikmeid ühendavad oma kooli tunne ja traditsioonid
  • Kool tegeleb füüsilise turvalisuse tagamisega
  • Kool tegeleb psüühilise turvalisuse tagamisega
  • Kujundatakse kogu koolipere tervislikke eluviise (sh tervislik toitumine, liikumine, töö ja puhkeaja tasakaal jne)
  • Arvestamine erivajadustega
  • Toetatakse õpilaste ja koolipere tegutsemist infoühiskonnas: tutvustatakse infoühiskonna võimalusi ning ohte

JUHTIMINE

  • Kooli igapäevane tegevus lähtub teadlikust sihiseadest
  • Tegeletakse süsteemse väärtusarendusega, hoolitsedes selle eest, et kooli kõik tegevused juhinduksid kokkulepitud väärtustest; väärtused avalduvad igapäevaselt õpetajate ja juhtkonna käitumises
  • Juhtimine on avatud, innustav ja õiglane ning koolijuht ise on heaks eeskujuks kogu kooliperele
  • Koolijuht motiveerib kooli töötajaid ning toetab nende arengut
  • Juhtkond toetab õppimist toetava hindamise põhimõtete rakendamist
  • Kooli töötajad saavad sisulist tagasisidet oma tööle
  • Töötajad on informeeritud koolis toimuvast
  • Kooli personal on professionaalne ja arengule orienteeritud, tegeletakse eneserefleksiooniga, osaletakse aktiivselt koolitustel ja õpikogukondades
  • Kool tegeleb aktiivselt lisaressursside hankimisega
  • Ressursside (inimesed, aeg, raha jms) tõhusa kasutuse planeerimisse on kaasatud erinevad osapooled

KOOSTÖÖ JA HEAD SUHTED

  • Toimib koostöö koolipere eri osapoolte vahel:
    • õpetajate-õpetajate,
    • õpetajate-õpilaste,
    • õpilaste-õpilaste,
    • õpetajate-lapsevanemate,
    • õpetajate-juhtkonna,
    • lapsevanemate-tugipersonali,
    • õpetajate-tugipersonali,
    • õpilaste-tugipersonali,
    • kooli-kogukonna tasandil.
  • Kasutatakse erinevaid koostöö vorme
  • Koolipere liikmed saavad omavahel hästi läbi ning oskavad omavahelisi erimeelsusi lahendada
  • Märgatakse ja aidatakse abivajajaid
  • Kool teeb koostööd teiste koolide või asutustega, et jagada oma kogemust, muresid ning rõõme
  • Toetatakse lastevanemate õppimist ja kasvamist toetavaid tegevusi ja harjumusi kooliga koostööd teha
  • Õpilased, õpetajad jt kooli töötajad ning lapsevanemad juhivad ja/või on kaasatud erinevatesse kooli projektidesse
  • Koolitustel saadud infot jagatakse oma kolleegidega
  • Koolil on oma tugipersonal, kes on abiks probleemide lahendamisel
  • Arendatakse tugiõpet, et õpilased ei oleks raskustes õppetööga
Kas leidsite vajaliku informatsiooni? *
Aitäh tagasiside eest!