Hea kooli mudeli võimalikud aspektid
Aspektid on jagunenud nelja valdkonna vahel, jagunemine just nendeks valdkondadeks põhineb sisehindamise aruandel.
ÕPPE- JA KASVATUSTÖÖ
- Õpetaja töötab selle nimel, et õpilane on õppeprotsessis aktiivne osapool, õppimine on talle huvitav ja ta tunneb sellest rõõmu
- Kooli personal töötab selle nimel, et selgitada välja iga õpilase individuaalsed vajadused ning arvestatakse nendega õppe- ja kasvatustöös (tegeletakse eraldi nii andekate kui õpiabi vajajatega)
- Aineõpetajad teevad omavahel koostööd
- Õppeained on omavahel lõimitud
- Toetatakse õhinapõhist õppimist ehk õpimotivatsiooni
- Õppeülesanded on seotud praktilise eluga
- Õpetajad rakendavad õppimist toetava hindamise põhimõtteid
- Antakse pidevalt individuaalset tagasisidet õppimisele ja käitumisele
- Õpilastele pakutakse mitmekesiseid huvitegevusi
- Tunniväline tegevus on läbimõeldud (toimuvad ekskursioonid, laadad, perepäevad jt ettevõtmised)
- Eksimusi nähakse õppimisvõimalustena
- Tegeletakse teadliku väärtuskasvatusega:
- kujundatakse loovust,
- ettevõtlikkust,
- hoolivust,
- vastutust ühiskonna ja kodumaa ees,
- austust kõige elava suhtes.
KOOLIKESKKOND
- Koolielu on õpilase jaoks huvitav ja arendav
- Koolielu on õpetaja jaoks huvitav ja arendav
- Toetatakse hea emotsionaalse õhkkonna loomist tundides ja tunnivälisel ajal
- Koolimaja on soe ja hubane
- Õpilased osalevad kooli ruumi kujundamises
- Koolipere liikmeid ühendavad oma kooli tunne ja traditsioonid
- Kool tegeleb füüsilise turvalisuse tagamisega
- Kool tegeleb psüühilise turvalisuse tagamisega
- Kujundatakse kogu koolipere tervislikke eluviise (sh tervislik toitumine, liikumine, töö ja puhkeaja tasakaal jne)
- Arvestamine erivajadustega
- Toetatakse õpilaste ja koolipere tegutsemist infoühiskonnas: tutvustatakse infoühiskonna võimalusi ning ohte
JUHTIMINE
- Kooli igapäevane tegevus lähtub teadlikust sihiseadest
- Tegeletakse süsteemse väärtusarendusega, hoolitsedes selle eest, et kooli kõik tegevused juhinduksid kokkulepitud väärtustest; väärtused avalduvad igapäevaselt õpetajate ja juhtkonna käitumises
- Juhtimine on avatud, innustav ja õiglane ning koolijuht ise on heaks eeskujuks kogu kooliperele
- Koolijuht motiveerib kooli töötajaid ning toetab nende arengut
- Juhtkond toetab õppimist toetava hindamise põhimõtete rakendamist
- Kooli töötajad saavad sisulist tagasisidet oma tööle
- Töötajad on informeeritud koolis toimuvast
- Kooli personal on professionaalne ja arengule orienteeritud, tegeletakse eneserefleksiooniga, osaletakse aktiivselt koolitustel ja õpikogukondades
- Kool tegeleb aktiivselt lisaressursside hankimisega
- Ressursside (inimesed, aeg, raha jms) tõhusa kasutuse planeerimisse on kaasatud erinevad osapooled
KOOSTÖÖ JA HEAD SUHTED
- Toimib koostöö koolipere eri osapoolte vahel:
- õpetajate-õpetajate,
- õpetajate-õpilaste,
- õpilaste-õpilaste,
- õpetajate-lapsevanemate,
- õpetajate-juhtkonna,
- lapsevanemate-tugipersonali,
- õpetajate-tugipersonali,
- õpilaste-tugipersonali,
- kooli-kogukonna tasandil.
- Kasutatakse erinevaid koostöö vorme
- Koolipere liikmed saavad omavahel hästi läbi ning oskavad omavahelisi erimeelsusi lahendada
- Märgatakse ja aidatakse abivajajaid
- Kool teeb koostööd teiste koolide või asutustega, et jagada oma kogemust, muresid ning rõõme
- Toetatakse lastevanemate õppimist ja kasvamist toetavaid tegevusi ja harjumusi kooliga koostööd teha
- Õpilased, õpetajad jt kooli töötajad ning lapsevanemad juhivad ja/või on kaasatud erinevatesse kooli projektidesse
- Koolitustel saadud infot jagatakse oma kolleegidega
- Koolil on oma tugipersonal, kes on abiks probleemide lahendamisel
- Arendatakse tugiõpet, et õpilased ei oleks raskustes õppetööga