Tegevus toimub meetme „Kooli poolelijätmise vähendamine, haridusele juurdepääsu suurendamine ning õppe kvaliteedi parandamine“ alameetme „Põhikooli ja gümnaasiumi riiklikele õppekavadele vastav üldharidus“ raames. Tegevust rahastab Euroopa Sotsiaalfond.
Veebiväljaanne
Autorid: Margit Sutrop ja Lemme Randma
Toimetajad Nelli Jung, Triin Käpp, Halliki Harro-Loit, Mari-Liisa Parder
Sissejuhatus. Õpetaja kui väärtuskasvataja.
Peatükk 1. Hariduse eesmärgid ja põhikooli ning gümnaasiumi sihiseade uues riiklikus õppekavas
Peatükk 2. Õpetaja kui väärtuskasvataja – läbi kõikide tegevuste (mida õpetab, kuidas õpetab, hindamine, distsipliinipoliitika, suhted) – kas kujundab kindlaid väärtusi läbi õppe- ja kasvatustöö jaoks vajaliku keskkonna loomise ja tagasisidestamise või toetades väärtusreflektsiooni (juhtides väärtusarutelusid õpilastega)
Peatükk 3. Õpetaja enda väärtused: personaalsed, professionaalsed ja organisatsiooni väärtused
Peatükk 4. Klassijuhataja enda identiteet juhina, isiklikud väärtused
Peatükk 5. Klassijuhataja kui oma klassi õpilaste (ära-)kuulaja ja juht
Peatükk 6. Klassijuhataja, klassi kui terviku juht
Peatükk 7. Klassijuhataja kui kommunikatsioonijuht (modereeriv roll vanemate vahelises väärtuskommunikatsioonis ning õpilaste ja vanemate vahelises kommunikatsioonis)
Peatükk 8. Klassijuhataja roll koolikultuuri vahendaja ja kujundajana
Vaata ka: Klassijuhataja käsiraamat. Väärtuskasvatuse teejuht õpetajale ja koolijuhile (2019)