Hea lasteaia mudel

Hea lasteaia mudeli võimalikud aspektid

Aspektid on jagunenud nelja valdkonna vahel, jagunemine just nendeks valdkondadeks põhineb sisehindamise aruandel.

Image
hea lasteaia mudeli skeem

 

LAPSE ARENGULINE VAJADUS

  • Selgitatakse välja iga lapse individuaalsed vajadused ning arvestatakse nendega õppe- ja kasvatustöös
  • Aidatakse lastel seostada uusi teadmisi varasemate kogemustega
  • Kasutatakse meetodeid ja ülesandeid, mis soodustavad avastamist ja katsetamist
  • Analüüsitakse ja hinnatakse õppe- ja kasvatustööd
  • Õppe- ja kasvatusprotsessis kasutatakse mängu
  • Lastes kujundatakse iseseisvust
  • Pööratakse tähelepanu sotsiaalsete oskuste (sh kommunikatiivsete, väljendus- ja arutlusoskuste) arendamisele
  • Kujundatakse lastes loovust, algatusvõimet ja vastutustunnet
  • Kujundatakse lastes mõtlemise- ja probleemilahendamise oskust
  • Kujundatakse lastes hoolivust ning austust iseenda, vanemate, teiste laste, kaaskodanike ja kõige elava vastu
  • Lastele võimaldatakse katkestamatut mänguaega
  • Jälgitakse ja hinnatakse lapse arengut
  • Antakse tagasisidet lapse arengu kohta lapsele endale ja lapsevanematele
  • Tunnustamise kord on välja töötatud ja lasteaiaperele teada
  • Lasteaias on olemas toimivad tugisüsteemid (nt logopeed-kõneravi, eripedagoog, psühholoogiline ja sotsiaalpedagoogiline nõustamine)
  • Lasteaial on välja kujunenud oma traditsioonid ja neid traditsioone peetakse oluliseks

KASVAMIST JA ARENGUT TOETAV KESKKOND

  • Lastele ja õpetajatele meeldib lasteaias käia ja nad tunnevad sellest rõõmu
  • Lasteaiapere liikmeid ühendab oma lasteaia tunne
  • Lastest hoolitakse ning arvestatakse nende tunnete ja arvamustega
  • Lapsi kaasatakse kasvukeskkonna kujundamisse ja reeglite loomisesse
  • Kasvukeskkond pakub võimalusi mitmekesiseks mänguks ja laste tegutsemiseks väikestes gruppides
  • Õpi- ja kasvukeskkond lasteaias on turvaline ja tervislik ning ülemäärase stressita (välditakse päeva üleplaneerimist)
  • Kasutatakse ea- ja arengukohaseid mängu- ja õppevahendeid
  • Info probleemide kohta jõuab juhtkonnani ning tegeletakse probleemide lahendamise ja ennetamisega
  • Kujundatakse tervislikke eluviise (sh pööratakse tähelepanu tervislikule toitumisele, hügieenile, õuesviibimisele)
  • Arvestatakse laste eripäradega (sh toitumuslike eripäradega) ning erivajadustega

JUHTIMINE

  • Lasteaial on olemas teadlik sihiseade (seatud eesmärgid ning nende poole liikumise kava), millest lähtutakse oma igapäevases tegevuses
  • Väärtusarendusega tegeletakse süsteemselt ja järjepidevalt
  • Lasteaia töötajad saavad sisulist tagasisidet oma tööle
  • Juhtimine on avatud, innustav, kaasav ja õiglane ning lasteaia juhataja on heaks eeskujuks kogu lasteaiaperele
  • Lasteaia personal on professionaalne ja arengule orienteeritud, tegeletakse enesereflektsiooniga
  • Lasteaia juhataja motiveerib lasteaia töötajaid ning toetab nende arengut
  • Töötajad on informeeritud lasteaias toimuvast ja nad on teadlikud, millest lähtuvalt otsuseid tehakse
  • Ressursse (töötajate ja laste aega, raha, ruume jms) kasutatakse tõhusalt parima tulemuse saamiseks
  • Ressursside tõhusa kasutuse planeerimisse on kaasatud erinevad osapooled

KOOSTÖÖ JA HEAD SUHTED

  • Toimib koostöö lasteaiapere eri osapoolte vahel: koostöö on efektiivne õpetajate-õpetajate, õpetajate-laste, laste-laste, õpetajate-lapsevanemate, õpetajate-juhtkonna, lapsevanemate-tugipersonali, õpetajate-tugipersonali, lasteaed-kogukond tasandil, kasutatakse erinevaid koostöö vorme
  • Lasteaed teeb koostööd teiste lasteaedade või asutustega, et jagada oma kogemust, muresid ning rõõme
  • Soodustatakse vanemate enesetäiendust, harjumusi lasteaiaga koostööd teha ning perede võimalusi üksteiselt õppida
  • Lapsed, õpetajad jt lasteaia töötajad ning lapsevanemad juhivad ja/või on kaasatud erinevatesse lasteaia projektidesse
  • Lasteaia eri osapooled tegelevad omavaheliste konfliktide ennetamise ja lahendamisega
  • Aidatakse kõiki abivajavaid osapooli
Kas leidsite vajaliku informatsiooni? *
Aitäh tagasiside eest!