Koostajad: Margit Sutrop, Helen Toming, Tiia Kõnnussaar
Toimetajad: Tiia Kõnnussaar, Liisi Veski, Helen Toming, Mari-Liisa Parder
Keeletoimetaja: Liisi Veski
Korrektuur: Liisi Veski, Nele Punnar, Mari-Liis Nummert, Laura Lilles-Heinsar, Jaana Eigi, Õnne Allaje
Kujundus ja küljendus: Maarja Roosi, Tartu Ülikooli multimeedia talitus
Autoriõigus: Tartu Ülikooli eetikakeskus ja autorid 2017
Väljaandja: Tartu Ülikooli eetikakeskus
Kirjastaja: Eesti Keele Sihtasutus
Trükitud AS Pakett trükikojas
Raamatu väljaandmist toetas Haridus- ja Teadusministeerium riikliku programmi „Eesti ühiskonna väärtusarendus 2009–2013“ jätkuprogrammi 2015–2020 raames.
Kool on justkui elusorganism, mis on pidevas arengus ja muutumises. See on paljude osapoolte looming. Seetõttu ei saa ei õpetaja ega õpilane, koolijuht ega lapsevanem üksi anda ammendavat vastust nii filosoofilisele kui ka praktilisele küsimusele, milline on hea kool. See vastus saab sündida koostöös.
Tartu Ülikooli eetikakeskus on koostöös ekspertide ja praktikutega nüüd välja andnud „Hea kooli käsiraamatu“. Kõigepealt kutsusime kokku ümarlauad: eetikakeskuse seminariruumis said kohvitassi taga kokku ja arutlesid kirglikult kooli üle nii koolipidajad kui lapsevanemad, sotsiaalpedagoogid ja koolipsühholoogid, õpetajad ja õpilased, koolijuhid ja abipersonal, huvijuhid ja raamatukoguhoidjad. Arutlesime üheskoos, mis peab heas koolis kindlasti olema.
Nende kohtumiste tulemusel sai hea kooli käsiraamat oma kuju ja sisu. Lugeja leiab raamatu kaante vahelt meie parimate haridusekspertide analüüsivaid artikleid koolielu sõlmpunktide kohta. Samuti avaldame raamatus tähelepanekuid ümarlauavestlustelt, intervjuusid praktikutega – õpetajate, koolijuhtide jt koolipere liikmetega – ning hea kooli ja hea lasteaia konkursitööde väljavõtteid.
Head lugemist ja kaasamõtlemist!