Autor:
Pixabay

Eetikakeskus kutsub koole osalema hea kooli tunnustusprogrammis

Tartu Ülikooli eetikakeskus kuulutab avatuks 2019. aasta tunnustusprogrammi „Hea kool kui väärtuspõhine kool“. Tunnustusprogrammi eesmärk on arendada koolide tõenduspõhise eneseanalüüsi võimekust, toetada tööd väärtusarenduse vallas ning tunnustada juba tehtavat head kasvatustööd.

Eelmisel aastal tiitli „Väärtuskasvatuse kool 2018“ pälvinud Kilingi-Nõmme Gümnaasiumi direktori Erli Aasamets meelest vastas tunnustusprogramm hästi küsimusele, mida kool väärtustab. „Analüüsi kirjutades avastasime oma kooli võimekuse, hea meeskonna, avatuse ja koostöö,“ kirjeldas Aasamets.

„Tänu tunnustusprogrammile on meil avatud, sõbralik ja üksteist toetav koolipere,“ leidis ka  Annely Ajaots, „Väärtuskasvatuse kool 2018“ teise tiitli saanud Nissi Põhikooli direktriss. Tema kogemusel pakub hea kooli koostöövõrgustik suurepärast võimalust uut õppida ning jagada ka oma kooli kogemust.

Varasemalt oli tunnustusprogramm tuntud hea kooli konkursina. „Loobusime konkursi nimest, kuna see oli juba mõnda aega ajale jalgu jäänud ega väljendanud analüüsiprotsessi sisulist poolt,“ selgitas Nele Punnar, Tartu Ülikooli eetikakeskuse hea kooli ja hea lasteaia projektijuht. Ta rõhutas, et tänavu on koolide ja lasteaedade analüüsiprotsessid ka ajaliselt eraldi korraldatud. „On oluline, et nii koolid kui lasteaiad saaksid võrdselt tähelepanu ja toetust,“ sõnas ta.

Tunnustusprogrammis osalejatele on abiks Tartu Ülikooli eetikakeskuse kriitilised sõbrad ning hea kooli ja hea lasteaia projektijuhid. Nii varem tunnustusprogrammis osalenud koolidele kui ka uutele tulijatele on koostatud põhjalikud osalemisjuhised. „Erilist tähelepanu pöörame analüüsi kirjutamisele: tänavu aprillis toimub eneseanalüüsi kirjutamise toetamiseks kaks koolitust, mis keskenduvad väärtuskasvatuste parimatele praktikatele ning tõenduspõhise analüüsi koostamisele,“ lisas Punnar.

Tunnustusprogrammi tööde esitamise esimene tähtaeg on 30. aprill 2019. Esimesse vooru esitatud töö võib olla ka lihtsalt analüüsi kava, millele eetikakeskus esialgse tagasiside ja nõu saadab. Koolide lõplikke eneseanalüüse ootame 4. novembril 2019.

Tartu Ülikooli eetikakeskus on toetanud ja tunnustanud lasteaedade väärtusalast tegevust juba aastast 2009. Varasemalt konkursina tuntud eneseanalüüsiprotsess on saanud uue nime, kuid aitab kooliperel jätkuvalt toetatud eneseanalüüsi ja nõustamise abil leida oma kooli tugevused, omapära, arenguvõimalused ja -fookused. Programmis on aastatel 2009–2018 osalenud 80 kooli ja 89 lasteaeda üle Eesti. Kõrgeim tunnustus, väärtuskasvatuse kooli või lasteaia tiitel, on välja antud 14 koolile ja 13 lasteaiale.

Iga osalev kool on protsessis toetatud ja tunnustatud. Väljaantavate tiitlitega saab tutvuda eetikaveebis. Täpsema info eneseanalüüside kirjutamise kohta leiate tunnustusprogrammi lehelt.

 

Lisainfo:
Nele Punnar, TÜ eetikakeskuse projektijuht, tel: +372 538 48320, nele.punnar [ät] ut.ee

Tunnustusprogramm toimub Haridus- ja Teadusministeeriumi riikliku programmi „Eesti ühiskonna väärtusarendus 2009–2013“ jätkuprogrammi 2015–2020 raames.

Illustratiivne visuaal

Refleksioonipõhine lähenemine toetab teaduseetika arendamist

Pildil on inimesed istumas ja esitlust kuulamas

Kohtla-Järve ja Narva lasteaiad alustavad eestikeelsele haridusele ülemineku ja väärtuspõhise lasteaiakultuuri loomist toetavas programmis

pildi on inimesed laval seismas

Tartu Ülikooli eetikakeskus kutsub koole ja lasteaedu tunnustusprogrammi