Autor:
Tartu Ülikooli eetikakeskus

Väärtuskasvatuse juubelikonverents uurib dialoogilise kommunikatsiooni võimalusi koolis

Tartu Ülikooli eetikakeskusel on hea meel kutsuda teid 10. väärtuskasvatuse konverentsile "Kuulata ja kõnelda ehk dialoogilisest kommunikatsioonist koolis", mis toimub 21.-22. novembril 2017 Tartus V Spa konverentsikeskuses (Riia 2).

Registreeri konverentsile http://bit.ly/2y0pmYA

Konverents on kõigile osalejatele tasuta.

Tark, oskuslik kommunikatsioon on edenemise ja hea koostöö eelduseks. Konverentsil uurimegi, miks on kuulamiskultuur koolis ja lasteaias väärtuslik. Kas oleme avatud kuulama tagasisidet? Kas peame teineteise kuulamist ja mõttevahetust meeskonna ja õpilaste arengu toetajaks või tüütuks lisakohustuseks? Millist tagasisidet anda ja kuidas vastu võtta kriitikat nii klassis kui õpetajate toas?

„Tänavuse konverentsi kõnelejad aitavad mõtestada dialoogi kasulikkust koolis ja lasteaias,“ sõnas konverentsi peakorraldaja Mari-Liis Nummert. „Põnevate ettekannete kõrval pakume ka häid praktilisi nippe, kuidas küsida, anda ja vastu võtta tagasisidet sellisel moel, et see oleks kõigile osapooltele tulutoov,“ lisas Nummert.

Konverentsi avakõneleja on poetess Doris Kareva, kes kõneleb kuulamise kunstist. Religiooni- ja suhtlemispsühholoog Tõnu Lehtsaar arutleb, kuidas võtta vastu kriitilist tagasisidet ja ennetada konflikte. Seekordne välisesineja on dr Liz Gulliford Birminghami ülikoolist, kes jagab Inglismaa kogemust; ajakirjanduse professor Halliki Harro-Loit Tartu Ülikoolist valgustab lähemalt, mis on dialoogiline kommunikatsioon. Haridusnõustaja Anu Parts avab aga seda, kuidas töökaaslased üksteisele nõustajaks olla saaksid. Inglise keele õpetaja Agne Kosk räägib teemal “Sinuga on jutt lühike ehk milline õpilane saab kõige vähem tagasisidet?”.

Töötubasid juhatavad Katrin Piirisel, Riina Rosar (Peetri Lasteaed-Põhikool), Erli Aasamets (Kilingi-Nõmme Gümnaasium), Agne Kosk (Põltsamaa Ühisgümnaasium), väärtusarenduse koolitajad ja nõustajad Tiit Kõnnussaar ja Merike Mitt ning mitmekultuuriliste koolide võrgustiku liikmed.

Nagu ka eelnevatel konverentsidel, anname üle karika parimale väärtuskasvatuse lasteaiale ja koolile ning tunnustame hea kooli ja hea lasteaia konkurssidel osalejaid.

Tartu Ülikooli eetikakeskuse hea kooli projektijuht Nele Punnar sõnas, et tänavused konkursitööd tuginevad üha enam tõenduspõhisele lähenemisele ja on hästi läbi mõtestatud. „Järjest enam oskavad osalejad mitte ainult kirjeldada häid praktikaid, vaid ka eesmärgistada oma tegevusi, seostada neid väärtustega ning analüüsida tulemuslikkust.“

Konverentsi programm ja lisainformatsioon
http://www.eetika.ee/konverents2017
 

Konverents toimub Haridus ja Teadusministeeriumi riikliku programmi „Eesti ühiskonna väärtusarendus 2009–2013“ jätkuprogrammi raames.

Lisainfo:
Mari-Liis Nummert, konverentsi peakorraldaja
mari-liis.nummert [ät] ut.ee
+37251922019

Illustratiivne visuaal

Refleksioonipõhine lähenemine toetab teaduseetika arendamist

Pildil on inimesed istumas ja esitlust kuulamas

Kohtla-Järve ja Narva lasteaiad alustavad eestikeelsele haridusele ülemineku ja väärtuspõhise lasteaiakultuuri loomist toetavas programmis

pildi on inimesed laval seismas

Tartu Ülikooli eetikakeskus kutsub koole ja lasteaedu tunnustusprogrammi