Autor:
Freeimages.com pildipank

Veel jõuab osaleda eneseanalüüsi konkursil

Konkursside „Hea kool kui väärtuspõhine kool“ ja „Hea lasteaed kui väärtuspõhine lasteaed“ vahetähtajani on jäänud veel kaks nädalat. Esimesed eneseanalüüsid on konkurssidele juba laekunud.

Eelmisel aastal 9. väärtuskasvatuse konverentsil tiitlid „Väärtuskasvatuse kool“ ja „Väärtuskasvatuse lasteaed“ pälvinud kool ja lasteaiad vastavad küsimusele, miks konkursil osaleda?

Anna-Liisa Blaubrük, Tartu Kristjan Jaak Petersoni Gümnaasiumi õppekvaliteedi juht arvab: „Kirjutamine annab koolile hetkeks aja end kõrvalt vaadata. Tuleb otsida üles arendusvaldkonnad, aga mitte selleks, et saada suuremaks ja paremaks, vaid selleks, et olemasolevat mõtestada. Pidev väärtusarenduse analüüs aitab koolil hoida oma sihti algselt püstitatud visiooni kursil, et pidevad muutused või argirutiin ei kipuks varjutama seda, mille nimel algselt on soovitud tööd teha.“

Karolin Kabanen, Nõlvaku Lasteaia õppealajuhataja selgitab: „Konkursil osalemine annab suurepärase uue rakursi, et mõtestada ja mõista miks me oleme kõik lasteaeda kokku tulnud, kelle jaoks ja kuhu me jõuda tahame. Konkursi kaudu eneseanalüüsi koostades saab lasteaed justkui uue hingamise ja inspiratsiooni edasi tegutseda. Nõlvaku Lasteaed sai võimaluse muuta oma nõrgad kohad oma tugevusteks ning veelgi innustunumalt edasi tegutseda.”

Külvi Teder, Tartu Luterliku Peetri Kooli Lasteaia direktori asetäitja lasteaia juhtimise alal leiab: "Hea lasteaia mõtestamine aitab süveneda lasteaiaelu igapäeva pisiasjadesse ehk kuidas me tegelikult loome lastele heaolu, rõõmu ja turvatunnet. Saame mõelda lapsest lähtuvalt ehk pöörata pilk arengukava suurtelt visioonidelt ja eesmärkidelt hoopis nendele tegevustele, mis last otseselt igapäevaselt puudutavad - õpetaja meeleolu, pilk, puudutus jm. Just selliste, lasteaiatöö sisuliste asjadega tegelemine, toob ka töötajatele tõelise rõõmu, mõtestatuse ja tahte luua igal hommikul taas lapse jaoks parem maailm. Ja kui see hea, mida teeme või soovime teha, kirja panna, siis on ka olemasolevatel ja tulevastel töötajatel selgem siht kuhu ja kuidas edasi liikuda ning mida me tegelikult väärtustame."

Eneseanalüüsid palume esitada hiljemalt 8. mail aadressile eetika [ät] eetika.ee, aga selleks ajaks ei pea töö lõpuni viimistletud olema ning esitada võib ka analüüsi kava.

Eneseanalüüsi konkursil osalemisega kandideerivad koolid tiitlitele „Hea kooli teerajaja 2017“; „Hea kooli edendaja 2017“ ja "Hea kooli ekspert 2017" ning „Väärtuskasvatuse kool 2017“.

Lasteaiad kandideerivad tiitlitele „Hea lasteaia teerajaja 2017“; „Hea lasteaia edendaja 2017“ ja "Hea lasteaia ekspert 2017" ning „Väärtuskasvatuse lasteaed 2017“.

Konkursi „Hea lasteaed kui väärtuspõhine lasteaed“ kirjeldus ja tingimused
Konkursi „Hea kool kui väärtuspõhine kool“ kirjeldus ja tingimused

Loe ka korduma kippuvate küsimuste rubriiki!

Navi lastelaager

Kas ikka tasub Ida-Virumaale õpetajaks minna?

Pildil on avaras saalis inimesed istumas laua taga

Kohtla-Järve ja Narva lasteaiad saavad eestikeelsele õppele üleminekul tuge Tartu lasteaedade kogemustest

Illustratiivne visuaal

Refleksioonipõhine lähenemine toetab teaduseetika arendamist