Koostajad: Halliki Harro-Loit, Helen Hirsnik, Meedi Neeme, Karmen Palts, Lemme Randma, Margit Sutrop
Toimetaja: Tiia Kõnnussaar
Keeletoimetus ja korrektuur: Laura Lilles-Heinsar, Mari-Liisa Parder, Kertu Rajando
Veebiversiooni küljendus: Õnne Allaje
Kõik õigused: Tartu Ülikooli eetikakeskus ja autorid 2019
Raamatu väljaandmist toetas Haridus- ja Teadusministeerium riikliku programmi „Eesti ühiskonna väärtusarendus 2009-2013“ jätkuprogrammi 2015–2020 raames.
Terviktekst: Klassijuhataja käsiraamat
Raamat peatükkide kaupa:
Sissejuhatuseks. Klassijuhataja roll suhete loomisel
Klassijuhataja kui juht ja mentor
Klassijuhataja kui ühiste väärtuste kujundaja
Klassijuhataja kui kommunikatsioonijuht
Arenguvestlus - lapsest lähtuv, klassijuhataja juhitud
Klassijuhataja roll koolikultuuri vahendaja ja kujundajana
Klassijuhataja ja tugispetsialisti koostöö sotsiaalpedagoogi vaatenurgast
Raamat on täiendatud versioon veebiväljaandest „Õpetaja kui väärtuskasvataja – miks ja kuidas“. Veebiväljaanne koostati projekti „Õpetaja väärtuskasvatuslikud tegevused“, mille tegevus toimus meetme „Kooli poolelijätmise vähendamine, haridusele juurdepääsu suurendamine ning õppe kvaliteedi parandamine“ alameetme „Põhikooli ja gümnaasiumi riiklikele Tegevus toimub meetme „Kooli poolelijätmise vähendamine, haridusele juurdepääsu suurendamine ning õppe kvaliteedi parandamine“ alameetme „Põhikooli ja gümnaasiumi riiklikele õppekavadele vastav üldharidus“ raames. Tegevust rahastas Euroopa Sotsiaalfond.